VR ו-AR משנים את חוקי המשחק בשיווק - קפיצה קוונטית לחוויית הלקוח

בוא נצלול עכשיו לתוך העולם המרתק של שיווק במציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR). זה תחום שצפוי לפרוץ בגדול עד 2025 ומעבר, ופותח אינסוף אפשרויות מגניבות למשווקים שרוצים להיות בקדמת הטכנולוגיה. אז תחזיקו חזק, כי הולכת להיות פה נסיעה לא מהעולם הזה (תרתי משמע)!

אז מה זה בכלל VR ו-AR, ולמה כולם מדברים על זה? בקצרה – VR (מציאות מדומה) זו טכנולוגיה שיוצרת סביבה וירטואלית תלת-מימדית אימרסיבית, כזו שאפשר "להיכנס" אליה עם משקפי VR מיוחדים ולהרגיש כאילו אתם בתוך העולם הדיגיטלי. AR (מציאות רבודה), לעומת זאת, משלבת אלמנטים וירטואליים בתוך הסביבה האמיתית שלכם – חשבו על המשחק פוקימון גו, או על מדידת רהיטים ב"איקאה פלייס".

למה VR ו-AR זה כזה ביג דיל לעולם השיווק?

תחשבו על זה ככה – VR ו-AR מאפשרים לנו כמשווקים לא רק לספר ללקוחות על המוצר או השירות, אלא ממש לתת להם לחוות אותו. זה כמו לדבר ב-4D במקום ב-2D.

נגיד אתם מוכרים יעדי נופש – עם VR, אתם יכולים לקחת את הלקוחות לסיבוב וירטואלי על החוף באיי בהאמה, לתת להם להרגיש את הרוח והשמש (כמעט) על הפנים. או אם אתם חברת אופנה – AR יכולה לאפשר למדוד בגדים ווירטואלית מהבית, בלי צורך להגיע לחנות.

זה לא רק סוג של טריק שיווקי – זו דרך מצוינת להתגבר על חששות ולענות על שאלות של לקוחות לפני הרכישה. לתת להם לנסות ולחוות את המוצר בצורה הכי קרובה למציאות. וכשאתם יוצרים חוויה כל כך מהנה ואינטראקטיבית – זה בונה הרבה יותר קשר וזכירות מותגית.

אבל להשתמש ב-VR ו-AR זה לא עסק יקר ומסובך?

האמת? כבר הרבה פחות מבעבר. עם התפתחות הטכנולוגיה והתחרות בשוק, המחירים ירדו והנגישות עלתה פלאים. היום אפשר למצוא ערכות VR בסיסיות כבר בכמה מאות דולרים, ומכשירי AR נהיו להיט מרכזי בעולם הסמארטפונים.

אבל נכון, לבנות קמפיין VR או AR מקיף זה עדיין הפקה רצינית שדורשת תכנון, תקציב וצוות של מומחים. הרעיון הוא להתחיל עם פרויקט קטן, ספציפי וממוקד תוצאות – נגיד להכניס AR בנקודות מכירה מרכזיות, או VR לאירועי קידום מכירות. ככה בודקים את הקרקע לפני שעושים צעד גדול יותר.

אז איך אני יודע שזה באמת יעבוד בשבילי?

נכון, לא לכל עסק VR ו-AR מתאימים. אבל אם אתם מוכרים מוצרים או שירותים שיש בהם ערך חזותי וחווייתי גבוה – נדל"ן, עיצוב פנים, תיירות, מוצרי אלקטרוניקה ועוד – זה קצת קייס שמתחנן ליישום של VR/AR.

וגם אם אתם לא בטוחים – זה לא משהו שאתם צריכים (או כדאי) להתמודד איתו לבד. ופה אני כבר נכנס לתמונה. תארו לעצמכם שיש מישהו שמכיר את עולם השיווק ויודע לחבר אותו בצורה חכמה וטקטית לטכנולוגיה של VR ו-AR – וזה אני.

עם צוות שקורא ושונף טרנדים וחידושים בתחום VR ו-AR בקצב מסחרר, אנחנו בונים לכל לקוח אסטרטגיית VR/AR מנצחת שלא רק עושה וואו, אלא גם מביאה ROI שמצדיק את ההשקעה. בלי לבזבז שקל וזמן על דברים שלא מתאימים לעסק ולקהלים שלכם.

אז מה, עד 2024 כל השיווק יהיה רק עם משקפי VR?

לא ממש, אבל VR ו-AR יהיו בטוח חלק בלתי נפרד ממעט כל אסטרטגיית שיווק. כי בסוף – הלקוחות של היום (ועוד יותר של מחר) רוצים חוויה, רוצים שיח דו-כיווני, רוצים להרגיש עם המותג ולא רק לשמוע עליו. וטכנולוגיות כמו VR ו-AR נותנות לנו הזדמנות פז להגשים את כל זה.

אז אל תחכו שהאצבע תעקוף אתכם. בואו דברו איתי עוד היום, ונתחיל לחשוב איך אתם יכולים לרתום את הכוח של VR ו-AR לטובת העסק שלכם. כי מי שלא יהיה שם בעוד שנה-שנתיים? פשוט לא יהיה רלוונטי יותר בעולם השיווק.

ואתם יודעים מה – אני ממש מתרגש לדמיין איזה חוויות מדהימות ופורצות גבולות אפשר יהיה ליצור ללקוחות שלכם, ביחד עם הצוות הכי מוכשר ומקצועי שיש. אז למה לא לקחת אוויר, לקפוץ למים ולראות לאן היקום הוירטואלי יכול לקחת את העסק והמותג שלכם? אני אהיה שם לצידכם בכל צעד ושעל!

שנעשה הרבה כסף ביחד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *